Os feitos denunciados

“Un recluso do Centro Penitenciario Teixeiro denunciou o 9 de agosto de 2016 que, após un altercado verbal cos funcionarios de prisión no decurso dunha inspección da súa cela, o grupo de funcionarios da prisións encarregados das inspeccións abandonou a cela e entrou no patio. Desde alí asperxiron a súa cela cun spray de pementa . Posteriormente, levárono a unha cela vacía onde lle propinaron puñadas e bateron nel con porras por todo corpo. A continuación, mantivérono espido durante unhas 36 horas fixado boca abaixo, sen poder acceder a un cuarto de baño durante toda a aplicación da medida. Obviamente, fíxo as súas necesidades encima. Ademais, non lle deron nada para comer durante o período de suxeición mecánica”. Un relato que, a xuízo do CPT do Consello de Europa debe ser calificado como provisto de credibilidade e portanto incorporado ao apartado do seu relatorio en que se describen (páxina 34, apartado 44) feitos similares acontecidos en diferentes Centros Penitenciarios.

Como ven sendo habitual nestes casos, a resposta evacuada polo Reino de España  -Secretaría de Estado de Seguranza , na páxina 17-  fai recaer sobre o interno a responsabilidade do incidente, sen mencionar en ningún momento as lesións padecidas polo penado nin referir eventuais dilixencias de investigación contraditorias elaboradas pola Institución Penintenciaria.  Non hai portanto indicios obxectivos que disipen a credibilidade que o propio CPT conferiu ao relato dos feitos ouvido directamente en entrevista co penado H.A.

 

“Las indagaciones realizadas señalan que el citado interno H.A. protagoniza un incidente cuando, sobre las 09.00 h durante el cacheo de su celda, se niega reiteradamente a retirar la ropa de la ventana y las cuerdas que cuelgan de la misma. Poco despues y en demanda de salir al patio, se auto inflige un pequeño corte e insta a otros internos a secundarlo al tiempo que airadamente profiere amenazas e insultos contra los funcionarios. Consta el uso de la fuerza fsica y la utilización de esposas para su traslado a la enfermería y al departamento donde fue provisionalmente aislado, pero exclusivamente hay constancia de la utilizacin de tal contención durante el tiempo necesario para la realizacin de estos desplazamientos, no más de 20 minutos, hasta la aplicación del aislamiento provisional. En cuanto al uso de aerosoles o sprays, el centro no dispone de ningún tipo de ellos para su utilización por el personal y al igual que la prolongación en el tiempo de la medida de contención, no se advierten indicios de veracidad en el relato realizado por el interno. En este sentido, el interno no realizó alusión alguna a este supuesto mal trato en la fase de alegaciones del procedimiento disciplinario tramitado por este incidente ni tampoco señala nada al respecto en el recurso que interpuso ante el Juzgado de Vigilancia Penitenciaria n” 1 de Galicia- A Coruña”.

 

 

Resultado de imagem para funcionarios c.p. teixeiro

 

A posición da Fiscalía

No entanto, o Fiscal Xefe da Coruña, limítase agora a sinalar que o recurso interposto por H.A. contra o procedemento disciplinar que lle foi aberto a seguir o incidente foi desestimado por auto do 11 de outubro de 2016 polo Xulgado de Vixilancia Penitenciaria da Coruña “en base a los datos obrantes en el expediente e a la ausencia de prueba contradictoria de los hechos objeto de sanción”.

O que, no parecer do Sr. Rey Ozores, “impide la apreciación de unos mínimos elementos indiciarios de la posible comisión de un delito de lesiones del artículo 147 del Código Penal y de un delito de tortura o trato degradante de los artículos 173 y 175 del mismo texto legal, ni la posibilidad o expectativa, más allá del ámbito subjetivo, de obtener datos que permitan la viabilidad de una judiacialización”.

Escrito Fiscalía aqui e aqui