Coa nova Lei de Protección de Datos aparece un novo escándalo. E iso que aínda non está aprobada.

Todos os partidos políticos españois chegaron a un acordo para legalizar a actividade de recollida de datos na rede, analizalos e elaborar perfís de cidadáns e as súas opinións políticas para o envío de propaganda electoral. Quer dicir, o Reino de España quere legalizar dalgunha maneira a actividade que realizaba Cambridge Analytica”, afirma Ayuda Lei protección Datos.

 

Resultado de imaxes para lei de proteccion de datos

Nova Lei de Protección de Datos

A nova Lei Orgánica de Protección de Datos (LOPD), tramitada cun acordo case total dos partidos, está no Senado. A piques de volver ao Congreso dos Deputados para a súa aprobación definitiva.

Coa súa redacción actual, os partidos políticos asegúraranse de cara ás próximas eleccións unha cobertura legal para poder facer o que, no seu momento, supuxo un escándalo mundial: actividades de recompilación de datos e creación de perfís políticos dos cidadáns a partir da súa identidade na rede.

Todos lembramos o que facía Cambridge Analytica cos datos de millóns de usuarios de Facebook, non é?

Pois algo parecido.

 

Resultado de imaxes para lei de proteccion de datos

Cando un cidadán realiza unha actividade online, e facilita os seus datos a unha compañía, faino baixo unhas condicións moi concretas que a normativa europea vixía con lupa.

Entre outros moitos factores, o consentimento que un presta para o tratamento deses datos ha de ser informado e explícito.

Fontes de acceso público

A nova LOPD introduce unha modificación á Lei Electoral pola que se habilita aos partidos a recoller datos sobre opinións políticas dos cidadáns para a realización de actividades políticas durante o período electoral. Estes datos poden conseguilos en páxinas web e outras fontes de acceso público.

Unha actividade, ademais, que se escuda no interese público.

E non existe unha definición de ‘fontes de acceso público’ na normativa de protección de datos europea.

Coa LOPD actual, as fontes accesibeis son moi concretas:
. boletíns oficiais,
. datos dos colexios profesionais,
. recenseamentos promocionais e
. repertorios telefónicos.

Todo isto vai mudar coa RGPD.

Resultado de imaxes para lei de proteccion de datos

Estas excepcións desapareceron, xa non existen as fontes de acceso público.

Envío de comunicacións comerciais e elaboración de perfís

Esta nova lei establece que os envíos da propaganda electoral por medios electrónicos ou através de redes sociais non serán considerados comerciais. Polo que nin sequera estarán regulados pola LSSI.

Quer dicir, ao non seren comunicacións comerciais a efectos da LSSI, pódese enviar publicidade non solicitada.

Isto que supón?

Pois que os partidos poden obter as nosas direccións de correo simplesmente facendo un varrido na web, sen o noso permiso, para usalo de forma propagandística.

E que poden usar todas as ferramentas necesarias para realizar un ‘microtargeting‘ e poder adecuar as súas mensaxes aos perfís políticos de cada potencial votante.

Isto supón dar vía libre aos partidos para que nos bombardeen a mensaxes grazas á información sobre opinións políticas de cada persoa que previamente obtiveron.

Finalmente, prevese nesta normativa que os destinatarios poden exercer o seu dereito de oposición dun modo sinxelo e gratuíto.

Poden, mais primeiro enviarannos a propaganda non solicitada e despois poderémos opornos a ela.

ayudaleyprotecciondedatos